Inteligentne Nożyce

Ścieżki w GIMPie: "Inteligentne" Nożyczki

"Inteligentne Nożyczki" są jedną z kilku innych ścieżek do zaznaczania w GIMPie. Mają one za zadanie rozpoznawać i wykrywać kontury w danym obiekcie na na podstawie liczy piseli, kontrastu, bądź jasności.
Oczywiście nie spodziewajmy się od nich cudów. Gdy tak zaznaczamy bardzo wiele razy kontury które zaznaczyliśmy wychodzą na tło, ale nie kiedy ładnie i gładko się wszystko zaznacza.
Miejmy nadzieję że ta funkcja w GIMPie 2.4 zostanie ulepszona i poprawiona, bo wydaję się być bardzo przydatna w np. wycinaniu renderów. Osobiście do zaznaczania czegoś, czy wycinania renderów polecam ścieżkę "Krzywe barezia".

Inteligentne nożyczki podczas wycinania. Zadaniem ich oddzielić kawałek nogi od tła.

Widzimy że na krótki dystans nożyczki jeszcze sobie radzą, lecz przy stopie nie są już takie "inteligentne". Spokojnie możemy wywnioskować z tego że Nożyczki nie są "inteligentne" bo zrobiły to samo co "krzywe barezie", a tam gdzie miały być inteligentne wcale nie były.

Jak się posługiwać nożyczkami? Należy przeciągać nożyczki wzdłuż krawędzi obiektu i co jakiś czas dodać węzeł. Bardzo podobnie jak rysowanie ścieżki.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License